Пешвои миллат дар таҳкими мақоми Зан-Модар дар ҷомеи Тоҷикистон нақши намоён доранд

Март 6, 2025 10:22

ДУШАНБЕ, 06.03.2025 /АМИТ «Ховар»/. Дар фарҳанги куҳанбунёди тоҷикон мақоми Зан-Модар дар сатҳи хеле баланд қарор дорад. Муносибати ҳар шахс нисбат ба модар, хоҳар ва умуман зан- нишонаи одоби баланду ахлоқи ҳамидаи инсон аст. Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар яке аз суханрониҳо таъкид намудаанд, ки «Зан–Модар ойинаи чеҳранамои миллат мебошад». Вақте Президенти Тоҷикистон ба Зан-Модар чунин баҳои баланд дода бошанд, пас ҳамагонро месазад эҳтироми ин олиҳаи муҳаббату латофатро ба ҷо биоваранд.

Вақте сухан дар бораи муқаддасоте, ба мисли Ватан-Модар меравад, Президенти Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар бораи ин ду арзиши барои ҳар тоҷик воло бо самимияти хос ва эҳсосоти ба дигарон таъсирбахш сухан мегӯянд. Фикр мекунем, ки муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ватанпарастиро аз Модари бузургашон омӯхтаанду мерос гирифтаанд ва ба фарзандони худ мерос мегузоранд. Ватанро ҳамчун Модар дӯст доштану Модарро ҳамчун Ватан иззату эҳтиром намудан — ин аст тоҷиквор дӯст доштани мамлакат, ки намунаи онро дар фаъолияти шабонарӯзии Пешвои миллат мебинем.

Агар ба «Шоҳнома»-и Абулқосим Фирдавсӣ рӯ биоварем, мебинем, ки модарону занони мо на танҳо паҳлавонҳо ба дунё меоварданд, балки худ дар ҳолати зарурӣ ба мисли Гурдофарид ба дифои давлату сарзаминҳояшон мебаромаданд.

Тоҷикзанон дар ҳама давру замон соҳиби ифтихор, иффат, поквиҷдонӣ, шуҷоат ва меҳру садоқат будаанд. Имрӯзҳо дар Тоҷикистони соҳибистиқлол ҳазорон Гурдофаридон дар дилхоҳ соҳаи хоҷагии халқ фаъолият доранд. Ҳамаи ин натиҷаи сиёсати дурандешонаи Сарвари давлат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон мебошад, ки стереотипҳои кӯҳна ва ғайриинсонии диниро дар бораи занони ҷомеаи муосири тоҷик шикаст додаанд.

Мувофиқи ақидаҳои ғайриинсонии мутаассибони динӣ, вазифаи зан аз таваллуди фарзанд ва кадбону будан иборат аст. Ҳамчунин мувофиқи ақидаи экстремистони динӣ таҳсил кардан, фаъолият намудан дар корхонаҳои давлатӣ ва соҳибкорӣ кардан барои занони тоҷик манъ аст. Ба сифати далел мутаассибони динӣ афкори догматикии асримиёнагиро мисол меоваранд. Экстремистони динӣ, яъне меъморони давлати динмеҳвар бо такя ба ақидаҳои ифротии динӣ дар ҳамаи давру замон ба зан ҳамчун шахси дуюмдараҷа муносибат мекунанд, бехабар аз он ки муносибат намудан ба занон ҳамчун шахси дуюмдараҷа, ба занон надодани имконияти таҳсил ва фаъолият, интихоби ҳамсар, интихоби касб ва ҳатто интихоби либос- ин ҳама ба нестӣ бурдани миллат аст. Танҳо миллатҳое, ки ба модар ва занони худ ҳамчун ба муқаддасоти миллӣ муносибат менамоянд, ба назари мо, соҳиби саодати комил хоҳанд буд.

Саломати зан, ҳолати равонӣ ва ҷисмонии ӯ инъикосгари саломатӣ ва ҳолати равонии тамоми миллат аст. Танҳо модар ва зани хушбахт метавонад насли солимро барои миллати худ ба дунё биоварад. Модарон ва занони тоҷик бо хизмати ҳаррӯзаи худ барои хушбахтии оила, таваллуд ва тарбияи фарзанд ва саҳмашон дар таҳкими соҳибистиқлолии давлат сазовори он ҳастанд, ки дар мамлакат ҷойгоҳи баланд дошта бошанд.

Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон тамоми кӯшишҳои худро ба он равона намудаанд, ки барои занони тоҷик дилхоҳ шароитро барои таҳсил ва фаъолияти меҳнатӣ фароҳам оваранд. Бо ибтикори муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар замони соҳибистиқлолӣ якчанд стратегияю барномаҳои давлатӣ қабул гашта, барои фаъолияти занон имконияти васеъ фароҳам оварда шуд. Барои мисол метавон аз ду соҳаи иҷтимоӣ — маориф ва тандурустӣ ёдовар шуд, ки солҳои охир дар ин сохторҳо шумораи занону духтарон бамаротиб афзоиш ёфтааст. Имрӯз ин ду соҳаи муҳим, ки барои тавлиди сармояи инсонӣ масъуланд, бо иқтидори занону духтарони тоҷик фаъолияти пурсамар доранд.

Президенти Тоҷикистон ҳамеша таъкид менамоянд, ки «мо ба азму ирода ва масъулиятшиносии занон ҳамчун неруи бузурги ҷомеа эътимоди комил дорем. Баробари ин, медонем, ки зан модар аст, яъне ягона мавҷудест, ки инсонро ба дунё меорад ва ба ӯ ҳаёт мебахшад. Ба ин хотир, мо масъул ҳастем, ки ба ин мавҷуди офарандаи инсоният арҷ гузорем, ранҷу машаққат ва заҳмату хизматҳои ӯро қадр намоем».

Рустам ҲАЙДАРЗОДА,
директори Институти омӯзиши масъалаҳои давлатҳои Осиё ва Аврупои
Академияи миллии илмҳои Тоҷикистон,
доктори илмҳои фалсафа 

АКС: АМИТ «Ховар»

Март 6, 2025 10:22

Хабарҳои дигари ин бахш

Иқтисодчиёни Тоҷикистон дар ҳалли масъалаҳои иҷтимоию иқтисодии рушди мамлакат саҳми назаррас доранд
САЛОМАТӢ — НЕЪМАТИ БЕБАҲО! Шумо кай охирон маротиба аз муоинаи тиббӣ гузаштаед?
МАСЛИҲАТИ МУТАХАССИС. Ангат раванди пиршавиро суст ва бемориҳои мавсимии вирусиро пешгирӣ менамояд
Дипломатияи муваффақи Тоҷикистон далели ҳифзи манфиатҳои миллӣ дар масири давлатдории навин мебошад
Марзҳои Тоҷикистон, Қирғизистон ва Узбекистон ба марзҳои дӯстии абадӣ, ҳамсоягии нек ва шарикии созанда табдил меёбанд
Сиёсати ҳамгироӣ ва фароминтақавии Пешвои миллат намунаи олии инсондӯстӣ мебошад
Ҳаҷми гардиши савдои хориҷии Тоҷикистон ва Узбекистон соли 2024 1,74 маротиба зиёд гардид
Барномаи савдои электронӣ дар Тоҷикистон ба баланд бардоштани малакаи рақамию молиявии аҳолӣ ва соҳибкорон равона шудааст
НИШАСТИ СОЗАНДА — БА ХОТИРИ ҲАМКОРИИ ГУСТУРДА. Дар ҳошияи иштироки Президенти Тоҷикистон дар Ҳамоиши Осиёи Марказӣ ва Иттиҳоди Аврупо дар Самарқанд
Оё дар Тоҷикистон низоми кишти пунбадона тағйир меёбад? Шарҳи коршиносон дар ин мавзуъ
Дипломатияи сулҳ ва дидгоҳи стратегии Президенти Тоҷикистон аҳамияти муҳим дорад
Имрӯз аз таъсиси Хадамоти иҷрои назди Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон 7 сол сипарӣ мешавад