Чеҳраи манфури ифротгароӣ

Январь 12, 2016 11:20

Душанбе, 12.01.2016. (АМИТ «Ховар»). -Дар замони муосир қувватгирии равияҳои хурофотию ифротгароӣ бо суръати баланд ҷараён дорад. Ин таҳдиди ҷиддӣ дар самти моил намудани ҷавонон ба чунин равияҳо буда, хатари ҷиддиеро дар роҳи суботу амният метавонад пеш оварад.
Ҷангии 20-солаи «Давлати исломӣ» дар шаҳри Раққаи Сурия дар назди омма модари 40-солаашро ба қатл расонд, ки сабаби он нақшаи фирор кардан аз «Давлати исломӣ» буд. Пас аз шунидани ин нақша писар модарро гўё дар бидъат айбдор мекунад.
Ин амал яке аз оқибатҳои даҳшатафкании ҳурофоту ифротгароӣ буда, ба таври фоҷиабор канда шудани риштаи ҳаёти як модар гашта, чеҳраи манфури хурофоту нодониро ба ҷомеаи ҷаҳонӣ бори дигар нишон дод.
Лозим ба ёдоварист, ки ҷангиёни ба ном «Давлати исломӣ» дар роҳи ба даст овардани мақсад ва васеъ намудани доираи фаъолияти худ раҳму шафқат ва эҳсоси инсониро аз даст додаанд. Оё ин нишонаи бадномкунии дини мубини ислом набуд, ки як нафар муъмин чунин рафторро нисбат ба модари худ, ки ўро ба воя расонидааст, раво дид? Куҷост нишонаҳои инсонӣ, куҷост рафоқат, самимият ва таҳаммулпазирие, ки дини мубини мо пайваста талқин мекунад?
Таърихи инсоният ҳодисаеро ёд надорад, ки модар тамоми ҳастии худро ба тифл бахшида, бо шири сафедаш ўро ба воя расонаду аз ҷониби фарзанди ҷигарбандаш ба қатл расонида шавад.
Ин амали нангину номардона бар зидди модар башорат аз гумроҳии мардум ва ҷаҳолату хурофот ва беқонунӣ дар як кишвари ҷангзада мебошад. Бо шунидани ин амали бераҳмонаву бешафқатӣ ва ғайриинсонӣ, ки дар як давлати исломӣ ва аз ҷониби ба ном мусулмон содир мешавад, метавон як хулоса намуд: Ифроту террор чеҳраи манфур дошта, ҳар ҷое, ки онҳо зуҳур ёбанд, ҷойи меҳру раҳму шафқат ва сабру таҳаммулро ҷаҳлу торикӣ ва ғазабу кибр фаро мегирад. Ин амали нопоки фарзанди нохалафро на танҳо ҷомеаи инсонӣ, балки Яздони пок низ намебахшад, зеро биҳишт зери қудуми модарон аст.
«Ҳар касе, ки модарро хор мекунад, хори ду дунё мешавад»

Муовини раиси Кумитаи
кор бо занон ва оилаи назди
Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон
Давлатзода Зулфия

Январь 12, 2016 11:20

Хабарҳои дигари ин бахш

МАЪРИФАТИ ҲУҚУҚӢ – КАФИЛИ РУШДИ ҶОМЕА. Андешаҳо дар мавриди Соли маърифати ҳуқуқӣ
Дар Тоҷикистон «Стратегияи ҷалби сармоя барои давраи то соли 2040» таҳия мегардад
ВАКОЛАТИ КОМИССИЯҲОИ ҲАВЗАВӢ ВА УЧАСТКАВӢ. Коршиноси Комиссияи марказии интихобот ва раъйпурсии Ҷумҳурии Тоҷикистон ин мавзуъро шарҳ медиҳад
ПАЁМ-ҚУТБНАМОИ ОЯНДАИ ДУРАХШОН. Дар он самтҳои асосии сиёсати дохилию хориҷии Тоҷикистон ва нақшаҳои рушди устувор дарҷ шудаанд
Иқтисоди рақамӣ яке аз шартҳои асосии рақобатпазирии иқтисоди миллӣ мебошад
МАРОМНОМАИ СОКИНИ ПОЙТАХТ. Муҳаббатамонро ба шаҳри Душанбе — муаррифи таъриху фарҳанги миллат бо рафтори намунавӣ собит намоем
САРМОЯИ ИНСОНӢ. Он омили муҳим барои ояндаи босуботи давлат ва фардои босаодати ҷомеа аст
АРҒУШТИ СИТОРАГОН БУВАД ДАР ЧАКАНАТ. Чаро баъзе аз духтарон дар пӯшидани либос ба фарҳанги бегона рӯ меоранд?
МАСЛИҲАТИ МУТАХАССИС. Равғани зайтун барои коҳиши холестерин муфид буда, бемории сактаи дилро пешгирӣ мекунад
ҲАРОРАТИ ГЛОБАЛИИ ҲАВО БА 1,5 ДАРАҶА РАСИДААСТ. Ин ба уҳдадории давлатҳо дар доираи Созишномаи Париж мухолифат мекунад
ҶАШНИ САДА НИЗ БАЙНАЛМИЛАЛӢ ШАВАД. Пешниҳоди академики Академияи миллии илмҳои Тоҷикистон Фарҳод Раҳимӣ дар ин мавзуъ
САДА-САРОҒОЗИ СУННАТҲОИ МИЛЛИИ ТОҶИКОН. Он қадимтарин ҷашни башарият аст